Dutch: "Balkenende moet pleiten voor soepeler drugsbele

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Zo kopt de Volkskrans in de ochtend van twaalf december. Het artikel op de voorpagina gaat in op het feit dat repressief drugsbeleid niets oplevert (in tegenstelling tot progressief beleid).

Een groep vertegenwoordigers uit de politiek, justitie en politie bepleiten dit in een open brief aan premier Balkenende. Onder andere ex-premier van Agt heeft medeondertekend alsook burgemeester Leers van Maastricht en Europarlementatier Kathalijne Buitenweg van Groen Links.

De ondertekenaars stellen dat het huidige cannabisbeleid ongeloofwaardig is. Het gebruik van kleine hoeveelheden wordt gedoogd maar productie wordt vervolgd en dus kan de logische conclusie worden getrokken dat de overheid de illegale productie juist stimuleert met haar repressieve beleid.

Tien jaar geleden hebben de Verenigde Naties als doel gesteld de wereld in 2008 drugsvrij te hebben. Dit is naief, onrealistisch, ongeloofwaardig, ongrondwettelijk en daarnaast gewoon dom (onwetendheid is geen excuus voor domme politiek).

Wellicht is de tijd eindelijk rijp voor normalisatie.

Bron: de Volkskrant
 
Het is goed om te merken dat er in Nederland, al is het zeer summier, een tegenbeweging komt! Als ik lees op ad.nl, telegraaf.nl naar de reacties van lezers als het gaat om drugs items, valt het me op dat iedereen inziet dat progressief beleid veel beter is.

Dit tekent wel precies Grijs I, normatieve wetmatigheden doorvoeren die vrijwel geen achterban hebben bij het grootste deel van de bevolking. Dit druist compleet in tegen de juist pragmatische insteek die Nederland altijd had en die nog steeds het meest leeft bij de bevolking.

Even de volkskrant kopen bij de AH. :)
 
vandaag was een artikel in de Pers dat de VN hadden gesjoemeld met cijfers waardoor het leek alsof Nederland behoorlijk wat verslaafden had, en zweden (die nu met harde aanpak bezig is) het minste aantal van de eu had, terwijl ned de minste heeft. ook zeiden ze er niet bij dat 8% van de zweedse jongeren lijm snuift.
 
forest a dit:
vandaag was een artikel in de Pers dat de VN hadden gesjoemeld met cijfers waardoor het leek alsof Nederland behoorlijk wat verslaafden had, en zweden (die nu met harde aanpak bezig is) het minste aantal van de eu had, terwijl ned de minste heeft. ook zeiden ze er niet bij dat 8% van de zweedse jongeren lijm snuift.
fijn is dat, de vn die sjoemelt met cijfers...... :cry:

Kwa gebruikers staat nederland toch op de 5e plaats in de eu? Verslaafden zou goed anders kunnen zijn :)
 
forest a dit:
vandaag was een artikel in de Pers dat de VN hadden gesjoemeld met cijfers waardoor het leek alsof Nederland behoorlijk wat verslaafden had, en zweden (die nu met harde aanpak bezig is) het minste aantal van de eu had, terwijl ned de minste heeft. ook zeiden ze er niet bij dat 8% van de zweedse jongeren lijm snuift.

De verenigde nazi's houden wel van een beetje propaganda.

"Drugsvrije wereld in 2008" --> Proest.
 
Blij dat er toch een tegenstroming op gang komt. Het zou tijd worden ook. De kant waar het huidige drugsbeleid op gaat is gewoon een eeuw terug in de tijd.
 
Ik kan me goed inbeelden dat een progressief kabinet naar een meer liberaal drugsbeleid zou willen. D'66 zou hierin een grote koploper zijn, hun partijprogramma in oogschouw nemen. Ik denk dat er ook binnen de samenleving genoeg draagvlak is, want er zijn zoveel wetenschappelijke rapporten die aantonen dat repressief drugsbeleid NIETS doet.

Het moeilijkste aan drugsbeleid liberaliseren is dat je op een zeer dunne lijn moet lopen van internationale verdragen, waar je je als land aan moet houden.
 
DevXavier a dit:
Ik kan me goed inbeelden dat een progressief kabinet naar een meer liberaal drugsbeleid zou willen. D'66 zou hierin een grote koploper zijn, hun partijprogramma in oogschouw nemen. Ik denk dat er ook binnen de samenleving genoeg draagvlak is, want er zijn zoveel wetenschappelijke rapporten die aantonen dat repressief drugsbeleid NIETS doet.

Het moeilijkste aan drugsbeleid liberaliseren is dat je op een zeer dunne lijn moet lopen van internationale verdragen, waar je je als land aan moet houden.

Iedereen behalve die ChristendemoBLATEN, en die randebiel euh ik bedoel slecht voorgelichte Fred Teeven, zijn voor een progressief drugs beleid.

Zowel PVDA als SP als Groen Links als d66. Wilders laat ik buiten beschouwing.
 
HeartCore a dit:
Iedereen behalve die ChristendemoBLATEN, en die randebiel euh ik bedoel slecht voorgelichte Fred Teeven, zijn voor een progressief drugs beleid.

Zowel PVDA als SP als Groen Links als d66. Wilders laat ik buiten beschouwing.

Maar dat is vooralsnog geen meerderheid.
 
Je hebt het mis als je PvdA erbij zit HC. PvdA Amsterdam was een groot bepleiter van de zero-tolerance aanpak op feesten. Ze waren dan weer wel tegen het verbieden van de paddo, maar daar willen ze het kabinet niet op laten vallen, logischerwijs.

Groenlinks en D'66 zijn nog de enige ECHT progressieve partijen, wat mij betreft.

Wilders buiten beschouwing laten, is helaas niet meer mogelijk. Wilders zegt in z'n programma:

Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking

Het enige waar we op kunnen hopen is dat er bij de VN in 2008, wanneer het drugsbeleid bekeken wordt, een andere koers wordt ingeslagen. Ik zie het helaas niet gebeuren, het wordt eerder nog repressiever.
 
Repressie zal altijd terugslaan in het gezicht van de partijen die voor repressie zijn. Er komen grotere problemen en meer gebruikers, dus waarom zou je het doen als je oprecht het aantal gebruikers en problemen wil terugdringen? Uiteindelijk betaalt de maatschappij hier zelf de rekening voor en dat dient voorkomen te worden door zo veel mogelijk mensen in te laten zien dat repressie niet werkt.
 
Forkbender a dit:
De verenigde nazi's houden wel van een beetje propaganda.


Ja, net zoals ze toendertijd een allesvernietigend onderzoek gepubliceerd hebben mbt de gevolgen van xtc-gebruik. Toen naderhand gebleken is dat ze ipv met xtc te testen methamphetamine hebben gebruikt, werd dit gemakshalve verzwegen.

Ben die hele propaganda eigenlijk een beetje moe
 
:prayer:

EINDELIJK!
Tegengas.
Het heeft echt TE lang geduurd, nu maar hopen dat de kamer voor een keer z'n oogkleppen af kan zetten om te zien hoe die shit in mekaar steekt!
 
De VVD moet ook z'n identiteit niet onder stoelen of banken steken en eigen verantwoordelijkheid in diplomatieke vraagstukken omtrent drugs accentueren. Liberalisme = vrijheid van ontplooing.

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=7081

Het kan toch niet zo zijn dat, omdat een kleine groep niet kan omgaan met alcohol (of seks, snoep, roken, enzovoort) de gehele publieke ruimte wordt geschoond van deze verleidingen en de grote groep die hiermee prima weet om te gaan de dupe zal zijn.

------------

Als je dan ook nog eens tegen een rookverbod bent maar wel paddo's na 1 enkel incident verbiedt betekend dat, dat er sprake is van lamlendige ontwetendheid of zelfs huicherlarij. Ik doel hier met name op de Heer van Balen en Teeven.
 
Retour
Haut