Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Donner vertrekt bij proef met legale wietteelt

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Dr. Leospace
  • Date de début Date de début

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28/10/05
DEN HAAG - Minister Donner van Justitie stemt niet in met een experiment waarbij de teelt van wiet wordt gedoogd. Als de Tweede Kamer de bewindsman toch die opdracht geeft, moeten de partijen volgens Donner 'een nieuwe minister zoeken'.

Volgens hem draagt de minister van Justitie verantwoordelijkheid voor het vervolgingsbeleid van het Openbaar Ministerie en gaat de Kamer daar niet over. Anders dreigt er 'politieke justitie', aldus Donner.

Donderdag praat hij met de Kamer over een experiment waarbij de teelt van wiet voor coffeeshops onder strenge regels mogelijk is. Nu wordt deze productie nog vervolgd, tenzij het om enkele planten gaat voor eigen consumptie. Een meerderheid van PvdA, VVD, GroenLinks en D66 is het er niet mee eens dat de verkoop van softdrugs door coffeeshops wordt toegestaan, maar dat die hun waar illegaal moeten aanvoeren.

Regeringspartij VVD stuurt niet aan op het vertrek van Donner en bezint zich volgens het Kamerlid Weekers op alternatieven. Een mogelijkheid is dat de Kamer met een initiatiefwet komt, en niet met een motie over het tijdelijk staken van het vervolgingsbeleid. Donner heeft zich steeds tegen het experiment verzet.

Bron: Volkskrant

Vandaag is het debat dus ik ben benieuwd.

Het lijkt mij verder duidelijk: Opzouten met die Donner, en groeien maar met die plantjes! Twee vliegen in 1 klap :!:

Ja het werd tijd dat die gozer is een keer ging oprotten want zijn bekakte houding en vooroordelen over drugs werd ik echt zat.. :evil:

die kerel kent alleen weed/drugs op papier
zonder ooit in zijn zielige leven geSpaced te hebben.

ze moeten gewoon een Psychonaut aan trekken voor die functie :P

PeaCe...

Psychonauten in de politiek. Hmm. Volgens mij krijg je dan een soort van tijdelijk 'godsrijk op aarde', waarna andere mensen het niet uit kunnen staan en de boel weer met harde hand overnemen. Je moet niet vergeten dat het overgrote deel van de bevolking nog steeds bevooroordeelt is over drugs. Elke cultuur heiligt zijn eigen drug(s). In Nederland zijn dat alcohol, nicotine, suiker en koffie. Het is vrijwel onmogelijk om dit te veranderen, aangezien mensen verslaafd zijn aan deze shit en er met verslaafden niet te redeneren valt. Bovendien creeren deze specifieke drugs wel de hardwerkende mentaliteit waar wij allemaal van profiteren (suiker, koffie: gaan, gaan; en dan ontspannen met een biertje en een sigaretje, om de volgende dag weer opnieuw te beginnen). Er zijn natuurlijk ook negatieve kanten aan, dat ben ik onmiddelijk met jullie eens, maar je kunt een maatschappij niet veranderen door alleen de negatieve kanten te laten zien, je moet ook laten zien wat er wel goed gaat en hoe je die negatieve kanten met behulp van die positieve kanten kunt verhelpen.

Forkbender a dit:
Psychonauten in de politiek. Hmm. Volgens mij krijg je dan een soort van tijdelijk 'godsrijk op aarde', waarna andere mensen het niet uit kunnen staan en de boel weer met harde hand overnemen. Je moet niet vergeten dat het overgrote deel van de bevolking nog steeds bevooroordeelt is over drugs. Elke cultuur heiligt zijn eigen drug(s). In Nederland zijn dat alcohol, nicotine, suiker en koffie. Het is vrijwel onmogelijk om dit te veranderen, aangezien mensen verslaafd zijn aan deze shit en er met verslaafden niet te redeneren valt. Bovendien creeren deze specifieke drugs wel de hardwerkende mentaliteit waar wij allemaal van profiteren (suiker, koffie: gaan, gaan; en dan ontspannen met een biertje en een sigaretje, om de volgende dag weer opnieuw te beginnen). Er zijn natuurlijk ook negatieve kanten aan, dat ben ik onmiddelijk met jullie eens, maar je kunt een maatschappij niet veranderen door alleen de negatieve kanten te laten zien, je moet ook laten zien wat er wel goed gaat en hoe je die negatieve kanten met behulp van die positieve kanten kunt verhelpen.

Daar ben ik het mee eens. Je kunt niet zo 1, 2, 3 ff de maatschappij omgooien. Dat is iets wat onwijs veel tijd kost. Mensen houden niet van snelle veranderingen, vooral niet als het gaat om "drugs".

Als Donner nou zou vertrekken zou dat wel het begin kunnen zijn voor wat meer openheid wat betreft drugs. Die Donner staat geen eens open voor discussie, hij zegt gewoon NEE, IK WIL HET NIET, PUNT UIT... IK BEN DE MINISTER, als dat jullie niet bevalt dan stop ik ermee...

Ik ben benieuwd waar dit op uit gaat lopen...

ik denk ook dat het heel veel tijd kost om de maatschapij drug vriendelijk te maken, en dat we dat alleen met veel voorlichting kunnen berijken. maar als donner oprot is dat natuurlijk niet een slechte eerste stap :P maar je zult zien dat er vanzelf weer een nieuwe donner in de politiek stapt, de politiek is een soort afspiegeling van de maatschapij en sommige mensen zijn niet in voor een discussie over drugs. en donner heeft ook wel een punt dat de politiek zich niet te veel met justitie moet bemoeien, omdat anders de politiek steeds meer macht krijgt en de democratie (voor zo ver die er nog is) dan wel degelijk in gevaar komt.

ik denk dat de legalisering van wiet wel een goede eerste stap zal zijn,
en daarna zou je eventueel de psycedelische drugs voorzichtig kunnen introduceren aan de maatschapij zodat je hun meningen wat nu zo vooroordelend is langzaam kan veranderen, maar daar gaat veel tijd overheen.
want de huidige generatie wat nu aan de macht is dat niet snel zal accepteren..

mijn hoop is gevestigd op de toekomst :P

PeaCe..

Donner heeft gewonnen geloof ik. Zie bericht in het nieuwsforum. :(

Ben toch wel optimistisch, een meerderheid van de kamer blijft voor en over een jaar krijgen we een ander kabinet dat waarschijnlijk wat positiver staat tegenover legale wietkweek. Maar inderdaad de politiek en maatschappij veranderd nou eenmaal niet snel...

Retour