Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Debat drugsbeleid Tweede Kamer

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Mycophile
  • Date de début Date de début

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30/7/04
In de week van 14-18 januari gaan de jongens in Den Haag een debat houden over hun drugsbeleid. Hier zullen ongetwijfeld de paddo's ter sprake komen, maar ook andere aspecten van het beleid van de afgelopen jaren.

Dit is uiteraard niet geheel toevallig. In 1998 hebben de Verenigde Naties een nieuw beleid voor 10 jaar uitgestippeld met als doelstelling "in 2008 de wereld drugsvrij" (*proest*). In maart dit jaar is het 10 jaar later en tijd dus voor de VN om de doelstellingen te evalueren. Ook Nederland zal hier zijn mening moeten laten horen. Dit zal gebeuren in Wenen.

Het debat in de 2e Kamer van over een paar weken zal waarschijnlijk bedoeld zijn om het Nederlandse standpunt te bepalen in maart tijdens de VN conferentie...

Ik heb het idee dat de komende weken + maart misschien wel 's een uitermate belangrijke periode gaat worden met betrekking tot ons drugsbeleid.

Is er iemand minder negatief dan ik?

Mycophile a dit:

ik ben zelf begonnen met de kweek van paddo's :wink:

en wat betreft de wiet, nu gaat die van belgische kwekers naar shops aan de grens, waar hij door belgen gekocht wordt. moesten de shops verboden worden, wordt het voor ons misschien wel beter qua aanbod.

ik ben natuurlijk absoluut geen voorstaander van dit repressieve beleid, maar ik probeer er het beste in te zien.

expect the worst, hope for the best...

peace

Mijn vraag wordt toch wel beantwoord ongeacht of Politiek Den Haag het aanbod wil reduceren.

In het EU gebouw zijn 700 sporen van cocaine gevonden, een fenomeen wat volgens woordvoeders nooit onderzocht had mogen worden. :roll: Daarna ging het in de doofpot.

Nadeel is alleen wel dat tussen de gebruikende politica, er relatief weinig psychedelisten zitten en in meerdere mate grote ego's die zich tegoed doen aan opiaten en/of coke.

Maar er zitten bij de VN conferentie genoeg gebruikende politica tussen uit allerlei landen, uiteraard in het diepste geheim.

Laten we hopen dat er aanwezigen met een (ex)-psychedelisch bewustzijn hun mond opentrekken en dusdanig er een wending aan kunnen geven dat het voor ons goed uitpakt.

Maar mocht het er ooit van komen dat de gevestige orde achter m'n voordeur aan m'n waar en planten komt, kunnen ze rekenen op religeus extremistisch verzet.

Het VVD standpunt is de onvakkundigheid en het opportunisme ten top, de partij van eigen verantwoordelijkheid, tegen een rookverbod, zich altijd uitspreekt dat een kleine groep die niet met seks, drank, voeding kan omgaan nooit welbekwaamden in de kou mag laten. De partij die nu tevens dragende ondernemers afsnijdt van hun smartshop.

Het blijkt, dat er voor kennisneming van basis materie omtrend het paddo gebeuren, bij de VVD geen iniatieven worden getoond. Apathischer kan bijna niet. Een aangenomen standpunt zonder fundament. Die helaas de meerderheidsvorming tot gevolg heeft.

Als de paddo verboden wordt, op de manier waarop dit in de afgelopen maanden besloten lijkt te zijn, dan hoor je mij niet meer kankeren over bepaalde politieke partijen. Vanaf dat moment zal ik het helemaal gehad hebben met de zogenaamde democratie van tegenwoordig. En "Nederland" verliest ook zijn betekenis.

kunnen ze rekenen op religieus extremistisch verzet.
Daar zit ik ook aan te denken.

Voor mij, geen idee nog. Hangt in grote mate af van mijn beschikbare tijd, financiële situatie enz. Maar het hoeft wat mij betreft niet geweldloos te blijven.

Dan geef je de regering dus alleen maar meer redenen om de groep mensen die paddo's gebruikt te onderdrukken. Ze vormen dan namelijk een gevaar voor anderen.

Geweld betekent niet altijd zinloos geweld, of fysiek geweld. Ik heb het over doelgerichte acties. Nog geen ideeën of zo, maar ik kan me voorstellen dat als het verbod er door komt ik erg boos ga worden, en dat die woede een uitweg zal zoeken.

Doelgerichte acties vinden ze ook niet leuk, geloof mij. Voor je het weet ben je een terrorist en wordt je preventief opgepakt.

Ik snap je boosheid, ik denk alleen dat je die beter kunt gebruiken om iets positiefs te doen, zoals . . . (weet het zelf ook niet echt).

... zelf in de politiek gaan.

maar je zal mij nooit zien een stap zetten in die draaikolk van corruptie :lol:

Een dergelijke defaittistische houding zorgt er juist voor dat het een corrupte bende blijft. Zolang goede mensen zich niet met politiek willen inmengen moet je niet vreemd opkijken dat het beleid corrupt is.

Ik denk dat bijna elke religieuze groep naar geweld zal grijpen als hun bestaan word bedreigd,
Ik wel als alles wat me lief is van me word afgepakt :paranoid: (AIVD kijkt mee :P )
En dan nog zover hoeft het helemaal niet te komen, alleen als een last resort.

Maar als Nederland zo onderdanig blijft over de standpunten hoe wij met drugs omgaan (gingen) dan zijn we vrijwel verloren en worden we opgeslokt in door de EU met zijn antidrugsbeleid :cry:

Het word tijd dat Balkende eens trots word op het huidige drugsbeleid,
de cijfers zijn er, alleen het Lef ontbreekt..

@forkbender
nee ik denk meer dat de macht en het streven ernaar verslavend is.
en dat meestal de echte power-junks de mensen met goede bedoelingen doen verbleken.

Een va nde dingen die ik mbv paddo's heb geleerd is dat je de verandering die je wilt zien in de wereld ook zelf moet zijn.

Geweld lijkt mij dan ook een flinke achteruitgang.
Daarnaast zal geweld alleen maar meer repressie opwekken.

HopsaFlops a dit:
Een va nde dingen die ik mbv paddo's heb geleerd is dat je de verandering die je wilt zien in de wereld ook zelf moet zijn.

Geweld lijkt mij dan ook een flinke achteruitgang.
Daarnaast zal geweld alleen maar meer repressie opwekken.

p'cies.

PvdA heeft bij de kabinetbesprekingen laten vastleggen dat er niets met de coffeeshops gebeurd. Al betekent dat natuurlijk weinig, aangezien dit hele kabinet vol zit met achterkamertjespolitiek. Ik denk echter niet dat er veel met de shops gaat gebeuren.

In 1998 is er bij de VN voor een repressief drugsbeleid gekozen (Nederland ging hierin mee door teelt/handel harder aan te pakken). De kreet die ze destijds gebruikten toen het besluit werd genomen was iets van: A drugfree world by 2008, we can do it! De praktijk heeft anders laten zien, het is namelijk de andere kant opgegaan. Drugs is nog nooit zo beschikbaar geweest, meer verslaafden, meer georganiseerde criminaliteit etc.

Een "logische" keuze zou zijn om het drugsbeleid nu anders aan te pakken, de kans hierop is echter verschrikkelijk klein. De EU zit nu vol met neo-liberale/conservatieve regeringen, die het niet zo hebben op drugs.

Ik gok dat het beleid NOG repressiever gaat worden met hardere aanpak, met veel onderlinge samenwerking tussen de lidstaten. De angst voor een liberaler drugsbeleid is veel en veel te groot. In Nederland zal dat neerkomen op nog strengere controles op feesten (afstand met sepot misschien wel helemaal weg, paddo's op lijst I en waarschijnlijk kunnen ze nog wel meer verzinnen.

Laten we uiteraard hopen op een wonder! :lol:

Forkbender a dit:
kunnen ze rekenen op religieus extremistisch verzet.

Wat betekent dit voor jullie?

Waar ik naar refereerde was de heer Hirisch Ballin die zegt thuistelers van Paddo's hard te gaan aanpakken.

In sommige landen in the EU komt het voor dat men huizen binnendringt voor kleine hoeveelheden, mocht het ooit zover komen in NL op lange termijn. Neem ik individueel rigoreuse maatregelen, en dan doel ik niet op geweld. Dat zit niet in de aard van een psychonaut.

Al doet 't me wel pijn in het hart om te zien hoe planten en herbs vernietigd worden.

Het is extreem zinloos om met geweld proberen te vechten voor behoud van de paddo. De fascist zal alleen maar meer reden zien om deze "groep mensen" aan te pakken en zal zich bij elk conflict voeden met het geweld en agressie om alleen nog maar sterker terug te komen. Steek liever al je energie in het behoud van wat zo belangrijk voor je is en zorg dat het kan groeien. We zullen samen voor het behoud moeten vechten!

Quit your bitching and start growing!

spread the spores! :D

Mchl a dit:
Het is extreem zinloos om met geweld proberen te vechten voor behoud van de paddo.

Dat suggereer ik ook nimmer. Aan religeus extremistisch verzet is eveneens geen geweld gekoppeld. Het impliceerd voor mij dat indien de kans bestaat dat wanneer er vandaag oogsten vernietigd worden, het morgen weer moet worden voortgezet. Desnoods rigoreuser door onder je huis of achter een dubbele muur te telen.

In veel landen is dat helaas nodig.

Retour