Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

chille smartshop stuff aan te raden?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion forest
  • Date de début Date de début

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30/12/05
jo,

met smartshop dingen is het altijd een beetje afwachten ivm kwaliteit van effecten enzo, behalve bij salvia en shrooms. maar mijn ouders gaan een weekje weg, dus met mn psychonautbroeder ga k even langs de smartshop voor salvia en. maar we zouden graag wat nieuws proberen van de shop.

hebben jullie aanraders?
ik lees wel dingen over jopo en kratom enzo, maar t is wel de bedoeling om stevig te trippen. dus kweet niet echt......iemand advies?

wat voor dmt bevattende planten hebben ze die de moeite waard zijn? en k bedoel geen mix van planten, maar zaadjes ofzo.

Hmmm,

Heb je hawaian baby wood rose, lsa zaden al geprobeerd? kan behoorlijk mystiek zijn...of morning glory.
Kratom heb ik ook gehad, vond het behoorlijk mild, veel milder als opium of zo.
Wil je stevig trippen? bij hoge dosering is dit misschien wat,

Tabernanthe Iboga

Tabernanthe Iboga is de vermalen wortelbast van de plant Tabernanthe iboga, die voorkomt in het regenwoud van Centraal-Afrika: met name in Gabon en Congo. Het bevat een dozijn indole alkaloïden, waarvan ibogaïne de belangrijkste is. Ibogaïne is een sterke psychoactieve stof. In hoge doseringen heeft het een hallucinogene werking. Iboga-visioenen hebben betrekking op alle vijf de zintuigen. Bij sommigen leidt het tot een ontmoeting met het Goddelijke. Onder de inheemse bevolking wordt het middel gebruikt door te kauwen op de wortelbast, om gedurende de jacht dagen achtereen alert en bewegingsloos te blijven, of om visioenen van voorouders te krijgen tijdens initiatieriten.
Effecten
Lage dosering: een energiek gevoel dat je in staat stelt om langer wakker te blijven, lichtflitsen, verhoogde zintuiglijke waarneming en motorieke problemen .
Matige dosering: lichtflitsen, verhoogde zintuiglijke waarneming en motorieke problemen, inzicht in persoonlijke gebeurtenissen uit het verleden.
Hoge dosering:. Lichtflitsen, verhoogde zintuiglijke waarneming, motorieke problemen, visioenen met "tijdsreizen" en inzicht in persoonlijke gebeurtenissen uit het verleden en ontmoetingen met archetypische structuren diep in het bewustzijn. Deze trip kan wel erg lang duren, tot ongeveer 24 uur.!!!! (ehm, dat is wel errug lang, kan uithouden worden)
In de Westerse wetenschap wordt iboga gebruikt als middel om drugsverslaafden van hun verslaving af te helpen. Er wordt beweerd dat iboga een verminderd verlangen naar verslavende middelen bewerkstelligt. Sommige gebruikers melden dat de inzichten die ze krijgen van het gebruik van iboga hen kunnen helpen om op een andere manier tegen hun eigen leven en hun verslaving aan te kijken.
Gebruik
Bereiding:
Week het droge poeder een half uur in heet water. Het resultaat kan gezeefd of samen met het plantmateriaal worden gedronken. Soms wordt het gecombineerd met andere planten, zoals Alchornea floribunda of Cannabis.

Doseringen:
Volgens traditie 2 tot 3 theelepels voor vrouwen en 3 tot 5 theelepels voor mannen. Neem maximaal 10 gram voor een psychedelisch effect.
In de Bwiti cultus wordt het op twee verschillende manieren gebruikt: regelmatig in kleine doseringen voor en aan het begin van de ceremoniën, na middernacht gevolgd door een kleinere dosering; en een of twee keer tijdens de initiatie tot de cultus in excessieve doseringen van 1 tot 3 manden vol gedurende 8 tot 24 uur. Dit om “het hoofd open te breken

wat betekend ''euforiserend''?
oooh jah idd die hawaiiaan baby rose zijn een goeie optie.
verder, ja, hallucinaties zijn welkom, dat weten ze.

Kratom vind ik niet echt iets psychedelisch maar meer een rustgevends, heb het een paar keer geprobeerd maar vond het niet zo interessant. Moet eerlijk zeggen dat dingen zoals cannabis me ook niet meer zo aantrekken.

LSA zaden zijn inderdaad erg interessant, wat me ook nog heel interessant lijkt zijn de cacti, maar dat is niet iets voor een zaterdag avond in de huiskamer maar meer iets voor een weekendje in de natuur of zo.

tjezus, jullie zijn dr snel bij,
k was nog niet eens klaar!

euforiserend, is gelukzalig.....

oh pardon voor ons haastig optreden.

jah die iboga ziet er interessant uit. nee ik woon bij hilversum, maar wou idd naar utrecht gaan, state of mind ofzo. daar hebben ze de iboga ckr.

aether heb je de iboga zelf gedaan?

en boven alles bedankt!

Nee, eerst volgt een ahayuasca sessie, als hier alles op orde is, dan volgt de iboga :wink:

Pfoe, Iboga, heavy shit... Als je wilt stoppen met wat dan ook kan je een hele heftige Iboga sessie doen. Moet je alleen wel de eerste 2 dagen naar de plee worden gedragen....

iboga is idd echt heftig. zou het vergelijken met ayahuasca..
yopo zaden kan je wel proberen hoor, zit voornamelijk 5 ho dmt in en je gaat er zeker van trippen.
en idd de verschillende LSA zaden..

bedankt, de lsa is een mooie optie, en de iboga en jopo ook. maar hoezo 2 dagen naar de wc gedragen worden?

en wat dat euforiserend betreft, wat zou je daarvoor aanraden?

Is dat 2 dagen naar de WC gedragen ook niet omdat het heroine verslaafden zijn die de Iboga doen ? Denk dat als ze gewoon "'cold turkey" zouden afkicken er ook niet zo prettig bij zouden lopen. Heb die DVD de rite of passage over Ibogaine gezien en heb niets gezien over dragen en zo , alleen wel dat ze na de sessie zo moe waren dat ze een dag of zo sliepen. Maar dat klinkt wel vrij logisch. Ook is er een groot verschil tussen een dosis die recreatief is en je van je verslaving afhelpt. De iboga die bij de smartshops verkocht worden zullen niet van de zelfde sterkte zijn als die gebruikt worden voor het afkicken en dus niet echt vergelijkbaar. Ibogaine behandelingen zijn daarom ook zo duur, omdat het vrij prijzig is.

Volgens mij is er niet een groot verschil in sterkte tussen de iboga in smartshops en de iboga bij afkickklinieken. Het verschil zit hem in de vorm waarin het wordt genomen: bij de klinieken zijn het vooral capsules met pure ibogaine, terwijl het bij de smartshop het ibogaine-houdende wortelbast van de iboga tabernanthe is. Een ander verschil is dat je bij die klinieken betaalt voor de begeleiding: het kost nogal wat om iemand 3 dagen non-stop aanwezig te laten zijn voor als het misgaat.
Het is volgens mij erg oppassen met dit spul. Een te hoge dosis zou ik zeker niet aanraden zonder sitter. Denk niet dat het uberhaupt een goed idee is om dit te doen zonder voorbereiding en uitvoerige kennisname van de werking van het spul.

De enige optie om DMT in zaadvorm te krijgen is volgens mij inderdaad yopo. Mocht je dat gaan doen: snuif ze! :shock:

Je zou natuurlijk ook DMT kunnen extraheren uit de mimosa hostilis, om het dan te roken, maar dan ben je wel effe bezig.

je kan yopo zaden ook roken!

Ik heb zelf eens die Yopo zaden gekocht nadat de verkoper in de smartshop het had aangeraden.Ik heb samen met n vriend toen het spul gesnoven-wat nog een aardig karwei was overigens-maar op keel&neuspijn na,geen effect;ik weet tot op heden nog steeds niet wat we mogelijkerwijs hebben fout gedaan.

Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het destijds niet gelukt is :oops: :lol:

Had me achteraf laten vertellen dat het erg heftig kan zijn,en daarbij moet ik vermelden dat toen ik dat spul had gekocht net 16 was ofzo en totaal geen ervaring met psychedelica had......

Ik heb zelf ook nog wat smartshop-materiaal liggen,wat toch eens ff wil uitchecken;namelijk:Trip-E(baby hawaiian woodrose bevattende capsules) en space trips(bvat ook HBWR;heeft alleen een andere samenstelling/combi met andere ingredienten dan trip-e en is behoorlijk wat sterker dan trip-e volgens sommigen)

straks naar de shop in utrecht met broeder DV. we gaan maar voor de HBWR.

bedankt voor advies en alles (!)

net in de state of mind geweest, salvia en kratom gehaalt, in de plaats van HBWR. door omstandigheden.

en net met broeder DV een interessant tripje salvia in het bos gehad, zal k een topicje over maken.

alleen het wordt me niet echt duidenlijk hoe lang kratom duurt, als je 5 gram neemt (doses is 2 tot 5 gram), kan iemand me dat vertellen? op erowid staat t niet.

thnx

mja heb je goed gedaan :)
in my opinion is Iboga niet bepaald een recreatieve drug :P
kzou het zelf denk ik ook echt noooit willen doen

tja over ibogaine recreatief gebruiken is echt heel weinig bekend, slechts veel om van een heroine/methadon verslaving af te komen. maar daar nemen ze ook wel extreme hoge doseringen bij, die elke paar uur verhoogt wordt of ze lopen zich gewoon aan te stellen 8)
ben wel benieuwd wat een mogelijke recreatieve dosis zal zijn?

Retour