Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Cannabis droogte *ieuw*

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion ZOF
  • Date de début Date de début

ZOF

Glandeuse Pinéale
Inscrit
22/6/07
Hey Psychonauts,

Ik vind af en toe blowen heerlijk, maar. Ik krijg vaak een enorm droge mond en droge ogen etc. Nou vroeg ik me af, zou dit komen door de stof THC, of door ander plantaardig materiaal of plantaardige olieen welke verbrandt worden bij het blowen?

Dus, stel, ik zou zelf hash maken, met de ICE-o-LATOR (?) en ik zou redelijk pure thckristallen hebben, zou ik dat niet uitdrogen? Iemand tips, ervaring of iets dergelijks?

Thx,
ZOF

Af en toe een slokje vruchtensap wil ook wel helpen.

Schweppes Agrum :tonqe:

ik heb 't volgens mij bij hash ook maar ik heb al een tijdje vooral wiet gerookt dus kan 't niet goed zeggen. Wat eerder gezegd wordt onderschrijf ik, lekker sapje erbij drinken! Iig iets met een sterke smaak en zoet doet het bij mij ook altijd goed als ik lekker high ben =D

Een droge mond en droge ogen, dat zijn enkele bijverschijnselen die je kan krijgen van Cannabis.
Je kan dit enigsinds verlichten door regelmatig wat te drinken en door niet te gaan blowen in een zeer klein kamertje met weinig ventilatie.
Ook zorgen dat je niet al te veel rookt en erop let dat je niet teveel rook langs je ogen laat komen.

Maar dit soort dingen zal je altijd wel blijven houden met Cannabis.

Als je Cannabis verwerkt in gerechten en het zo tot je neemt, kan dit wellicht zorgen voor nog minder slijmvlies irritatie. Of je moet het gaan verdampen; het is even een investering, maar het is wel een stuk gezonder.

Als je Cannabis rookt (al dan niet met tabak), irriteer jij je slijmvliezen en je luchtwegen en die kunnen dan wel eens gaan protesteren, denk aan: een loopneus, waterige/branderige ogen, droge keel etc.

Of dit nu komt door de THC of door het plantaardig materiaal, dat durf ik je niet te zeggen.
Je krijgt gewoon herhadelijk een aanzienlijke hoeveelheid rook binnen en dat is de boosdoener.
En de Cannabis wat je tegenwoordig in de coffeeshops koopt zijn vaak ook met ander materiaal (zoals chemicaliën) bewerkt en die zijn natuurlijk niet echt goed voor je lichaam.

Ik heb overigens al sinds dat ik peuter was last van hooikoorts.
Soms merk ik bij het blowen dat ik daar ineens behoorlijk last van krijg.
Dit hoeft natuurlijk niet te komen omdat ik allergisch ben voor Cannabis, maar als je hooikoorts hebt, dan heb je al eerder last van geïrriteerde luchtwegen/slijmvliezen en dan ook nog blowen... :wink:

Of je moet het gaan verdampen
Dat doe ik nu al een tijdje maar helpt niet tegen de droge mond.
Een vruchtensapje drinken helpt bij mij minimaal. Bovendien zijn zowel een droge mond (geen bacterie-dodend speeksel) als vruchtensap slecht voor de tanden. Regelmatig water drinken is wat dat betreft dus een beter idee.

Zelf rook ik al jaren dagellijks en nogsteeds krijg ik een droge mond. Veel minder als in het begin, met als gevolg dat ik meer speeksel aanmaak als ik niet high ben.

Zelf drink ik meestal ijsthee, maar ben momenteel aan de appelsap, lekker tegen de dorst :)

ok guys, danks voor de reacties!!

Ik nam de laatste tijd al de voorzorg van het 'flesjes water meenemen'. Werkt goed, maarja, je mond blijft droog. De body/mind highs wegen alleen zwaarder en geven een plezieriger effect dan de droge mond mij kan irriteren.

(was dat een duidelijke zin? Het is laat/vroeg)

Ik heb ook last van een droge mond, maar met als gevolg dat ik niet goed meer articuleer en harde klanken (zoals k, s, t, etc.) moeilijk uit te spreken zijn.

Wat bij mij wel helpt zijn dranken met minerale zouten (zorgen voor de vochtbalans) zoals Aquarius etc.

emix a dit:
Ik heb ook last van een droge mond, maar met als gevolg dat ik niet goed meer articuleer en harde klanken (zoals k, s, t, etc.) moeilijk uit te spreken zijn.

Wat bij mij wel helpt zijn dranken met minerale zouten (zorgen voor de vochtbalans) zoals Aquarius etc.
goeie tip, die vochtherstellende dranken vind ik altijd echt ENORM goed werken tegen dorst/droge mond.

Retour