Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

biologie

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion forest
  • Date de début Date de début

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30/12/05
bij de hoveniersopleiding heb ik bio, en daarnaast doe ik ook havo biologie, en voor het eerst in mn leven blijk ik het uitermate interessant te vinden. het zegt heel veel dingen die door de maatschappij negeert lijken te worden.
2 voorbeelden;

-in de grond, lucht en water zitten gifstoffen, daar gebracht door de mens. planten krijgen een heel kleine hoeveelheid hiervan in hun systeem, insecten of kleine dieren die deze planten eten krijgen een iets grotere hoeveelheid binnen, en deze gifstoffen raken ze niet kwijt, maar worden opgeslagen. een uil eet een heleboel muizen, en krijgt dus X keer de hoveelheid gifstoffen van de muizen binnen. weer grotere dieren krijgen nog meer gifstoffen binnen, waar ze soms aan dood gaan. conclusie; als je planten eet, krijg je het minimale binnen aan gifstoffen, laten we zeggen, je eet 50 maisen per week. met 1% gifstoffen. een koe of varken eet zijn leven lang 1000 maizen, waarvan hij de gifstoffen opslaat voor een deel. dus als je een koe of varken eet eet je gelijk de gifstoffen van heel veel maisen. + een koe drinkt 40 liter water per dag, krijgt daar ook gifstoffen en hormonen van binnen, wat jij weer binnenkrijgt. vlees eten is op die manier gezien niet erg gezond je hele leven.

- het proces of actie die bij planten de meeste energie kost is het produceren van zaad. dit is logisch, want het is een eiwit en energiebommetje waar een plant uit moet komen. in india en andere culturen geloven ze dat sperma levensvocht is en dat als je ejaculeert dat je levensenergie kwijt raakt, een man is ook moe na sex. mensen die iedere dag klaarkomen zouden in hun hele leven dus veel moeier moeten zijn dan mensen die dit niet doen. daarom is tantra joga uitgevonden, om het gevoel van komen te hebben, maar het zaad niet kwijt te raken.

er was nog iets belangrijks, maar dat benm k vergeten, ik zal ontdekkingen uit mijn bioboek hier posten, welke essentieel kunnen zijn in je levensqualiteit.

ls je voor of na eten koud water drinkt is je maag eerst 2 uur bezig met je maaginhoud verwarmen en op temperatuur brengen voordat het je voedsel verwerkt, dit kost veel energie en duurt lang voor je je stoffen uit je voedsel haalt. dus lauw ater drinken helpt

Hehe bizar, voortaan maar even glaasje lauw water...
Maar keep the info comming, ik vind bio sinds ik een info-junky ben geworden ook heeeeeel erg interessant.

Van die gifstoffen weet ik, is echt niet normaal.
Iedereen zou het moeten weten, maar weinig mensen lijken er bij stil te willen staan...

ik drink bij mijn eten altijd lauw water gwn omdat ik te lui ben om de flessen water in de koelkast te zetten en weer uit te halen en ook omdat ik koud water niet erg lekker vind bij warm eten:)
ik eet en drink meestal gezond maar kan het zijn dat ik mij zo zwakker maak? de 1ste keer dat ik nog eens een pak friet ging eten voelde ik mij echt slecht in mijn maag terwijl ik vroeger er gwn geen last van had van vettig eten
dus is het eigenlijk nog aan te raden om gezond te eten en drinken als je zo minder tegen rook of vettig eten kunt?
gezond leven is perfect in een gezonde omgeving maar aangezien ik nogal stedelijk woon...
en evolueren mensen zich niet aan ongezonde levensstijlen?
worden we nie beter bestand tegen vettig en ongezond eten?
mss domme ged8ten maar ik denk dat een mens dat gans zijn leven alleen groenten en fruit eeft gegeten en in een landelijke omgeving gewoond heeft en dan ineens in deze maatschappij terechtkomt het niet al te lang zal trekken

Dat laatste is echt onzin. Als je ongezond leeft ben je zogenaamd 'gezonder'. De reden dat je geen bak friet meer kunt eten zonder pijn in je maag te krijgen is dat een bak friet gewoon slecht voor je is. Als jij je lichaam goed verzorgt, dan ben je beter in staat om te luisteren naar de signalen die je lichaam afgeeft, in dit geval: blijf van de friet af, want het is slecht voor je. Evolutie neemt trouwens generaties in beslag, dus de kans dat jij persoonlijk al aangepast bent om ongezond eten te verteren is vrij klein (junk food bestaat nog geen halve eeuw, en ik denk niet dat men vroeger elke dag friet at). Ook is het zo dat ongezonde mensen minder nageslacht krijgen en dus moeilijker hun genen kunnen overdragen. Dit zorgt ervoor dat mensen met de beste gezondheid overleven. Misschien zit er wel een element van tolerantie tegen junk food in, maar daar lijkt het mij te vroeg voor.

mooi gezegd forkbender

ké dan srry dak onzin zei é

nee, bedankt dat je onzin zei ^_^

Retour