Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

ayahuasca

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion beun
  • Date de début Date de début

beun

Matrice Périnatale
Inscrit
8/12/05
hallomensen!
ten eerste : er staan zoveelonderwerpen waarin zou kunnen staan wat ayahuasca met je/me doet dat ik niet weet waar ik moet beginnen los van het feit dat ik ALLES wil lezen :) en te weten komen over zoveel mogelijk entheogene middelen. ik heb al veel ervaring met verschillende paddo's (de mexicaanse vond ik de beste) met lachgas, en een beetje met sage extract.
ik ben bezig met "uit je bol" lezen van gerben hellinga en hans plomp. (degenen die dit boek hebben gelezen hoef ik niets te vertellen) en het boek heeft me niet alleen enorm geïnspireerd maar ook heel erg nieuwsgierig gemaakt naar wat heel veel andere natuurlijke middelen te bieden hebben. ik wil ayahuasca als eerst volgende gaan proberen. wat kan wie mij daarover vertellen. een aantal effecten ervan heb ik iig al gelezen maar nu nog de ervaringen van anderen.

thnx alvast.

Ik heb het 1 keer gebruikt. (Trip report: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=47410 , meer reports op http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... asca.shtml)
Zeker indrukwekkend.

Er zijn ook een aantal goede boeken te verkrijgen. Ik zelf vind "the Cosmic Serpent" van Jeremy Narby nog steeds het meest indrukwekkend, omdat hij ook de verbinding maakt met de wetenschap en hoe het kan zorgen voor kennis. Nog een optie is McKenna's "True Hallucinations", wat nogal populair is geworden. Ander bekend boek is natuurlijk de "Yage letters" van Burroughs, maar dit is nogal cryptisch. Voor een uitgebreidere lijst zie http://www.erowid.org/library/books/a_p ... cals.shtml

ok bedankt, het "verhaal" in de eerste link heb ik kunnen lezen maar de andere 2 deden het niet, helaas.
maar absoluut indrukwekkend wat er in die tekst word beschreven. een beetje kortzichtig gezegd maar ik wil het ook meemaken, natuurlijk zal het niet identiek zijn aan wat er in die tekst beschreven word maar ik weet iig dat ik het wil, is het vergelijkbaar met wat jij hebt meegemaakt? qua hoe lang de trip duurde en het overgeven? ik heb ook gelezen dat het overgeven na de trip beschouwd kan worden als het reinigen van lichaam en geest, wat mij doet denken aan de laatstezin van de een na laatste alinea en de laatste alinea, waarin hij beschreef dat hij zich "beter" voelde na het overgeven en in de dagen erna. en heb je toen enkel ayahuasca genomen of in combinatie met dmt? want op azarius.nl word het aangeraden in combinatie met dmt te doen.

Raar dat de links het niet doen. Als ik ze aanklik kom ik waar ik naar verwees. Misschien moet je even naar erowid.org surfen, Plants & Drugs aanklikken en dan onder ayahuasca naar experiences toegaan. Dan moet het zeker werken. Ook de bibliotheek is dan vrij makkelijk te vinden.

Ayahuasca is per definitie een combinatie van een DMT houdende plant met een plant die MAOi's bevat. Meestal zijn dat Psychotria Viridis en Banisteriopsis Caapi respectievelijk. Ayahuasca is dus al een mengsel. MAOi's alleen zijn inderdaad ook als tripmiddel te gebruiken, maar in combinatie met DMT of paddo's is de trip (uiteraard) veel sterker. Ik denk dat het voor jou goed is om eerst nog wat meer te weten te komen van de werking van de substanties voordat je overgaat tot inname en overgave (in beide betekenissen), zodat je weet wat er aan de hand is en wat je ongeveer kunt verwachten.

beun a dit:
ik heb al veel ervaring met verschillende paddo's (de mexicaanse vond ik de beste)

de mexicaanse vond ik net de slechtste die ik ooit had gegeten... de hawaiaanse en columbiaanse waren daarintegen fantastisch...

Forkbender, je kunt je experience ook even hier op het forum zetten, dan kunnen we er allemaal van meegenieten... ben erg benieuwd :?:

Okee, hopen dat de forumfuehrer het leuk vindt...

Hij staat online onder het kopje "spiritual"

Retour