Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

alcohol en lye cristals

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion magma
  • Date de début Date de début

magma

Matrice Périnatale
Inscrit
25/3/07
weet er iemand waar ik 80-90% pure alohol in belgie kan kopen?

en wat is de nederlandse benaming van lye crystals?

ik neem aan dat ik dit laatste in een zwembadwinkel kan kopen

Ik heb 95% drinking alcohol gekocht in de Colruyt.

Vraag gewoon aan iemand die daar werkt naar pure alcohol om advocaat te maken... Normaal gezien staat het daar bij de sterke dranken!!!

Zo een fles kost wel 25 €, maar ik denk dat ge der wel een tijdje mee doet.

en lye cristals? hoe noemt dat hier?

Lye is loog, maar loog is meestal niet in kristal vorm...

Wat ben je van plan met alcohol en lye crystals?
Als ik vragen mag..

Alcohol & loog ;)

Et zijn allebij middelen om extracties mee te doen, maar meestal is het 1 van de 2, niet alletwee...

Natronloog = NaOH = Natrium Hydroxide

In nederland als gootsteenontstopper verkrijgbaar in verschillende concentraties, vloeibaar en vast. Ik geloof dat er één is 99% puur in vaste vorm. Maar ik heb geen idee of dat ook verkrijgbaar is in België.

Maar in vaste vorm zijn het nog steeds geen kristallen volgens mij

in vaste vorm lijkt t mij dat het wel in kristallen is, omdat het bij opdrogen kristaliseert (corect me if I am wrong :p ). maar dat maakt voor een extractie niet heel veel uit denk ikwant als het poeder is werkt het ook wel. en ik denk dat een oplossing ook geen probleem is want moet je het tijdens de extractie niet de kristallen oplossen in water? als er maar geen andere troep in zit dat zou wel een probleem kunnen zijn. maar dat is bij de 99% puur ook geen probleem want dat is practisch puur :) alcohol is bij veel apotheken en drogisten wel te krijgen, al willenze soms een paar liter niet mee geven.

skoeip a dit:
in vaste vorm lijkt t mij dat het wel in kristallen is, omdat het bij opdrogen kristaliseert (corect me if I am wrong :p ). maar dat maakt voor een extractie niet heel veel uit denk ikwant als het poeder is werkt het ook wel. en ik denk dat een oplossing ook geen probleem is want moet je het tijdens de extractie niet de kristallen oplossen in water? als er maar geen andere troep in zit dat zou wel een probleem kunnen zijn. maar dat is bij de 99% ook geen probleem want dat is practisch puur :) alcohol is bij veel apotheken en drogisten wel te krijgen, al willenze soms een paar liter niet mee geven.

met 'kristallen' in het dagelijks leven wordt meestal een fors, duidelijk waarneembaar kristal bedoeld.

maar scheikundigen doen weer eens lastig, en noemen veel vaste stoffen 'kristallijn', en soms ontkomen zelfs vloeistoffen hier niet aan.

Kristal of kristallijn houdt de manier in waarop de deeltjes (vaak moleculen, mogen ook bakstenen zijn) gestapeld zijn, en dat kan op een aantal manieren. Dat stapelen begint al met een handje vol, en kan zo ver doorgaan dat het herkenbaar wordt op de schaal waarin wij mensen leven.

Een voorbeeld hiervan is het 'wit worden' van sommige stukken transparant plastic als deze dubbelgeknikt word. Op die plekker forceer je een structuur in het materiaal zodat locaal kristallen ontstaan die vervolgens licht reflecteren.

Retour