Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

21 december 2012 -- the end of time?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion svenjansen
  • Date de début Date de début

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4/5/09
Hallo,

Jullie hebben vast wel gehoord over wat er gaat gebeuren op 21 december 2012. Als je het nog niet weet, check dan even dit:

NASA heeft bevestigd dat de aarde, zon en de melkweg in een rechte lijn komen te staan op die dag. Eens in de 25800 zoveel jaar schijnt dat te gebeuren. De maja's hebben voorspeld dat het bestaan van de aarde op die dag zal eindigen...scary..maar....is het waar? Zijn er tegenspraken? Wat denken jullie? Is het weer onzin? Zijn jullie bang?

Sven

Volgens mij heeft NASA helemaal niets bevestigd. Heb je een link naar hun website waar ze dit stellen?

Ik geloof niet in het concept predestinatie (nimmer in fatalisme overigens) wat 2012 in mijn ogen voor 99 procent toch echt is. Een gedetermineerde markering in de toekomstige tijd die ons nog ten deel moet vallen komt op mij over als een te berekend lot.

Het is het handelen van het mensdom en de mate waarin het haar bewustzijn overziet wat de toekomst maakt, ten samen met het toeval dat soms ten beurt valt.

Een vernietiging door een reusachtige meteoriet die vanuit de ruimte door de atmosfeer valt en niet verbrand alsvorens het gesteende op de aarde inslaat is mogelijk maar die kans rust op toeval en is pico klein.

Men veronderstelt dat de dinosaurussen op deze wijze uitgestorven zijn omdat het opgewaaide stof op heel de aarde de atmosfeer heeft bedekt (en daarmee het zonlicht heeft verduisterd als een zwart wolkendek) en daarmee de ecologie een enorme verandering heeft laten ondergaan.

Forkbender a dit:
Volgens mij heeft NASA helemaal niets bevestigd. Heb je een link naar hun website waar ze dit stellen?
Zelfde vraag, maar dan over de Maya's. Kun je een boek citeren waar de Maya's dit stellen?

Waarschijnlijk niet. Dit soort samenlevingen begrepen dat alles in het universum cyclisch is, dat elk einde een nieuw begin is.

De simplistische benadering van 2012 zoals je die hier presenteert is al eens eerder besproken. En er is geloof ik niemand hier die in zo'n doemscenario gelooft.

De enige bron die ik heb is van history channel van discovery...zie ook part 2/3 en 3/3 op youtube. Of deze:

Wat er ook gebeuren gaat, ik denk wel dat er overlevenden zullen zijn, niet dat de aarde gaat worden opgeslokt door een zwart gat in de melkweg of zo.
Ik hoop in ieder geval dat als het echt gebeuren gaat, dat ik als enige overblijf met alle mooie vrouwen op deze planeet :p

Sven

Ik zou het niet raar vinden als er een zelfmoordgolf is rond die tijd.

onze kalender loopt af op 31 december, daarna beginnen we weer vanaf 1 januari..

Die maya's zullen toen ze hun kalender opstelden dat ook wel beu geworden zijn om maar blijven verder en verder te tellen... 25800 jaar is lang genoeg voor een kalender :p , daarna begint het terug van 0 zoals wij doen met nieuwjaar... het is niet meer dan dat volgens mij...
desnoods is die 25800 jaar de tijd nodig om 1maal een volledig cyclus rond het middelpunt van het heelal te vervolledigen... niet meer dan dat, geen rampen, geen plotse evolutie, geen "hogere trillingsfrequentie" enzovoort

Alle info die er word geblaat over 2012 in context met de Maya's komt niet van de Maya's zelf, maar van geleerden/historici etc...
Als je echt wil weten wat de Maya's zeggen, moet je deze kijken:

Drunvalo Melchizedek - The Maya of Eternal Time

Deze man werkt al 25 jaar met de Maya en is ingewijd en mag voor hun als spokesperson optreden voor de westerse wereld.
Ze hebben namelijk al zo'n dikke 500 jaar niets meer naar buiten gebracht uit zichzelf als Maya volk (dus alle stammen als 1 stem) maar nu is dus weer het moment aangebroken dat ze weer dingen met de wereld gaan delen.

Komt ook over een tijdje een docu uit vanuit de Maya community: Shift of the Ages

Overigens wel grappig dat er een nieuwe theorie is die steld dat tijd, van ruimte tijd aan het opraken is en dat er daarom de illusie is dat het universum aan het uitzetten is.
New Theory Nixes "Dark Energy": Says Time is Disappearing from the Universe

svenjansen a dit:
dat de aarde, zon en de melkweg in een rechte lijn komen te staan op die dag.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Weet jij wat de melkweg is? Het is de spiraal van 200 miljard sterren waar ons zonnestelsel (dus de zon en de aarde) deel van uitmaakt. Hoe kunnen die dingen dan 'op een rechte lijn staan'? En: hoe kun jij onder de indruk zijn van zo'n uitspraak, als je niet weet wat er gezegd wordt? Op welke basis neem je het dan aan, en op welke basis raak je er van onder de indruk...? Je moet dan wel wat goedgelovig zijn, heb ik het idee.

Zijn er tegenspraken?
Er is niet eens een aanwijzing.
Wat denken jullie? Is het weer onzin?
Natuurlijk, dit soort associatieve pseudowetenschappelijke theorieën slaat nooit ergens op . :?

Ik bedoel het centrum van de melkweg natuurlijk. Maar goed, ik kijk ook gewoon discovery en das de enige zender die bij mij nog geloofwaardig overkomt, dus vandaar. Maar ik geloof ook eerder dat de kalender van die mayas gewoon afloopt op die dag, en dat daarna gewoon weer een nieuwe periode aanbreekt. AL zullen er toch wel andere krachten op de aarde inwerken naarmate we dichterbij de genoemde datum komen....

svenjansen a dit:
AL zullen er toch wel andere krachten op de aarde inwerken naarmate we dichterbij de genoemde datum komen....
Waarom, en welke krachten?

Ijstijden zijn niets nieuws die dingen gebeuren gewoon. Het klimaat veranderd ja, maar dat doet het aldoor. Niets bijzonders, behalve dan de immense complexiteit van dit natuurfenomeen.

Wellicht is dit iets te kort door de bocht, maargoed misschien kan veel kritiek ook wel weer iets interessants opleveren :)

Wat was het grootste doel van de mayas?
De NASA heeft de toekomstige astrologische veranderingen bevestigd. Waarom is dit nu pas aan het licht? De mayas wisten toch al VEEL langer dat hun kalender op 21 december 2012 eindigt? En wij weten dit nu pas?

Waarom weten wij na al die jaren ontwikkeling en kennis van de mayas (die ze via de cristal skull hebben overgebracht) NU pas dat dit gaat gebeuren?

Konden de maya dit niet eerder zeggen?

Wisten en accepteerden de mayas het altijd al dat dit onze laatste jaren zijn? Zij maken zich volgens Drunzel nergens zorgen over. Don’t worry, be happy.

Is het nooit in ze opgekomen om dit aan de rest van de wereld door te geven? En is het misschien toevallig aan het licht gekomen, NET nu dat er een broeikas effect is?

Weten de mayas of er leven na de dood is? En hoe?

Geloven de maya in god of in meerdere goden?

Als je met shrooms in een cristal skull kunt, kun je dan ook in iemands kop gaan zitten?
Scary…….

Hoe ziet een nieuw level of consciousness eruit?

Gaan WIJ door naar de 5e wereld? Is die wereld op planeet aarde?
Of gewoon in een andere dimensie, die wij niet kunnen zien, wat wij ons niet voor kunnen stellen?

Als de vijfde wereld in balans is, zullen wij als new born babys dan oneindig leven? Maar dat je gewoon een poosje (of een paar miljard jaar) “even

Wat was het grootste doel van de mayas?

Leven en overleven.

De NASA heeft de toekomstige astrologische veranderingen bevestigd. Waarom is dit nu pas aan het licht?

Nou de Nasa bestaat nog niet zo lang en de Maya's al eeuwen. Ik neem aan dat je Astronomie bedoeld.

De mayas wisten toch al VEEL langer dat hun kalender op 21 december 2012 eindigt? En wij weten dit nu pas?

De christenen hebben flink huis gehouden in het rijk van de Maya's en bijna al hun kennis is verloren gegaan op enkel de kalender na. En als ik me niet vergis heeft Jose Arguelles min of meer de kalender herontdekt en ook in het westen geïntroduceerd.

Voor de rest zijn het voor mij net iets teveel vragen om te beantwoorden. Ik moet wel zeggen, dat er op internet erg veel onzin over de maya's te vinden is. Ik zou zeggen, het word tijd dat je er een goed aantal boeken over koopt.

Groetjes,
Mystic.

.

Het is niet alsof de Maya's zoveel beter waren dan ons hoor.
Ik bedoel ja, we hadden wel dat stomme christendom hier, maar in Zuid Amerika destijds offerden ze mensen en vochten ze ook wel tegen elkaar.
De psychedelica die daar voor kwamen gebruikten ze niet op de manier hoe wij ze nu in deze tijd gebruiken.
Ze zullen heus wel flink wat hebben af geweten van astronomie. Ze konden een schatting maken wanneer een nieuw sterrenbeeld de nachtelijke hemel domineerde. Toevallig eindigt er binnenkort zo'n periode en begint er nieuwe, maar verder niks bijzonders.
Ik denk niet dat de Maya's echt iets wisten van wat er nu zou gaan gebeuren. Het waren gewoon allemaal aannames.
En veel daarvan is behoorlijk uit z'n context gerukt en is beland in allerlei new age boeken.
Zo briljant waren ze nou ook weer niet.

Ik had ooit in een podcast gehoord dat er in het gebied van de maya's maar 1 "beeld" was die verwees naar 21 dec. Helaas was dit beeld in zo zodanige staat dat hij onleesbaar was.

Zo briljant waren ze nou ook weer niet.

Precies! Dat wat hun wisten in hun tijd was niet zo heel uniek. Eigenlijk in heel Mesopotamie waartoe, die imca's, inca's, mazatec indianen, ook behoorden. En de kalenders van deze volkeren leken dan ook weer sterk op die van de Maya's. Daarnaast lijken de gedachten sterk op die van de Egyptenaren, die net als de maya's veel mysterieuze kunstwerken en kennis hebben achter gelaten.

Ik had ooit in een podcast gehoord dat er in het gebied van de maya's maar 1 "beeld" was die verwees naar 21 dec. Helaas was dit beeld in zo zodanige staat dat hij onleesbaar was.

Klopt. Er waren zelfs meerdere kalenders. En er zijn ook meerdere datums bekend. Zo zou volgens Jose arguelles de kalender zijn einde naderen op 28 of 27 Oktober 2011.

Maar een feit is, dat er zo goed als niks van hun oorspronkelijke kennis over is gebleven. En dat veel mensen er op los hebben gefantaseerd.

De Maya's waren gewoon een menselijke beschaving, met ook de problemen van een menselijke beschaving. Hun kalenders gebruikten ze waarschijnlijk, voornamelijk om te weten wanneer ze moesten zaaien en oogsten. Maar ook de oorlogen werden waarschijnlijk aan de hand van de kalender gevoerd.

Maar hoe zit het dan met Don Alejandro, de huidige en 30 generaties oude Maya shamaan, die alle kennis van het verleden bezit?
Hij heeft dacht ik ook de cristal skull gebruikt, en als je dat moet geloven, zit daar alle kennis in van alle voorouderen.

En wat NASA betreft, zij zijn natuurlijk relatief nieuw vergeleken met de Maya's. Maar de NASA kan toch ook wel een jaar of 5- 10 vooruit kijken lijkt me. Dus waarom weten wij nu pas van dit event?

Ik zou me graag willen verdiepen in de Maya's, maar als er zoveel wordt geluld over ze en dat je zelfs in sommige boeken de waarheid niet eens kunt vinden, waar kun je dat dan wel?

Ik moest opeens denken aan "Pacal votan" (of hoe schrijf je dat)
je weet wel, die daar zogezegd in een ruimteschip zit....
is er ook maar iemand die een ruimteschip ziet in dat beeld? een waterscooter, tot daaraan toe, of hij is gewoon een rare dans aan het doen, maar een ruimteschip zie ik er niet in...
er wordt teveel in het rond gezeverd over de maya's...

Trouwens, de maya's van nu; wat zeggen die over 2012? of gebruiken ze die oude kalender niet meer?

Retour